Siapa Anwar Ibrahim?



 SIAPA ANWAR IBRAHIM

Siapa tak kenal dengan Pak Sheik sorang ni, semua rakyat Malaysia mengenali Anwar Ibrahim, dahsyat gempak popular mempunyai personaliti yang menarik, seorang tokoh pejuang yang berwibawa. Kata-katanya pasti memikat para pendengarnya, melodinya begitu indah syahdu nan menusuk kalbu.

KELUARGA

Suami kepada insan yang bernama Wan Azizah, ayah kepada Nurul Izzah, boss kepada Azmin Ali, dan ketua kepada Pakatan Rakyat. Melihat kepada isterinya, pasti para penyokong taksub tidak henti-henti memuji nilai kesabaran yang ada dalam dirinya, bila si suami kononnya difitnah, si wirawati ini tetap utuh bersama suami yang tersayang meskipun sebenarnya terpalit perasaan curiga di dalam hati.

POLITIK

Karier politik Anwar agak berbeza dengan beberapa ahli politik yang lain, Anwar dilihat begitu cepat dan pantas mendaki puncak ketika berada di dalam UMNO, ada juga bisik-bisik mengatakan Anwar adalah anak emas Tun Dr Mahathir, jika betul, pasti si ayah tau perangai buruk tabiat dan kecelakaan si haramjadah yang bernama Anwar Ibrahim ini. Kini, Anwar dilihat sebagai seketul taik yang amat besar, berada di tengah-tengah kelompok Melayu Cina dan India, batu api dan najis yang amat busuk sekali bahkan para penyokongnya juga begitu berselera bila dijamahkan dengan cerita-cerita taik dek kerana melodinya yang begitu indah syahdu nan menusuk kalbu.

SIAL

Tiada kata yang secantik bahasa melainkan perkataan sial sahaja yang sesuai ditujukan kepada insan anugerah Tuhan ini, sampai bilakah bangsaku akan terus-terus ditipu dibohongi ditemberang dikencing hidup-hidup oleh si sial ini, bila? Wallahualam. 

Perjuangan Baru Bermula.

aimi-naqiuddin.blogspot.com

4 comments:

  1. Welcome to dunia blogging bro..

    ReplyDelete
  2. Tahniah , semoga perjuangan baru bermula trus mekar dan kejituan perjuangan akan terlaksana. I follow you..

    ReplyDelete
  3. never judge a book by its cover without looking deeply behind it.

    ReplyDelete