Blog Archive

Irene Fernandez diburu Polis


"Malaysia bukanlah negara selamat buat orang luar mahupun rakyat negara ini"

MCA Selangor mendesak Kementerian Dalam Negeri mengambil tindakan tegas ke atas Pengarah Eksekutif Tenaganita, Irene Fernandez berikutan tindakannya mengeluarkan kenyataan yang mengecam negaranya sendiri klik sini kepada media Indonesia baru-baru ini.
 
Pergerakan itu yang membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya kira-kira pukul 10 pagi semalam turut mendesak Irene dikenakan tindakan tegas kerana kenyataannya itu dikeluarkan tanpa bukti yang kukuh.

Ketua Biro Pengaduan Awam MCA Selangor, Datuk Theng Book berkata, kenyataan yang dikeluarkan oleh Irene itu hanya bertujuan memburuk-burukkan kerajaan seolah-olah tidak mengambil apa-apa tindakan munasabah dalam menjaga kebajikan pekerja Indonesia.

"Justeru, Irene perlu bertanggungjawab ke atas setiap kenyataan yang diberikan kerana tindakannya itu telah membangkitkan rasa tidak puas hati ramai di negara ini," katanya pada sidang akhbar di Pejabat MCA Selangor.

"Malaysia bukanlah sebuah negara yang selamat, bukan kepada pelabur mahupun untuk mencari rezeki, malah rakyat di negara ini juga tidak selamat" antara ungkapan Irene yang mencetuskan persoalan dimanakah sikap patriotik dan semangat cintakan negara.
 
Irene Fernandez adalah salah seorang dikalangan mereka yang bersungguh-sungguh ingin berkongsi kalimah Allah dalam penulisan kitab Bible versi bahasa melayu mahupun secara lisan.

16 comments:

  1. MEMANG KEJE POLIS JILAT KAKI UMNGOK, ANJING IBARAT POLIS & HAMBA KEPADA TUANNYA IAITU PEMIMPIN2 UMNGOK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Your stupidity is impossible!

      Delete
    2. Cakap tak pakai otak

      Delete
    3. Kalau rumah saudara kena pecah masuk nak hubungi siapa ya? Maaf.. cuma bertanya :)

      Delete
    4. rumah kau dimasuk penyamun dengan siapa kau nak minta tolong?.anak bini kau kena rogol dengan siapa kau minta tolong?,peragut ragut beg bini kau dngan siapa kau minta tolong?,kereta kau kena curi atau terbakar dengan siapa kau buat report untuk claim insuran?.pukul 3 pagi kau tidur sampai meleleh air lior siapa yang buat ronda dijalan raya dan kawasan rumah kau?.bila keluarga kau mati lemas siapa yang membuat kerja2 menyelamat bersam bomba dan jpa3.bila kau mati kemalangan dengan kereta siapa dibawa ke hospital dan siap dengan platic hitam balut mayat kau?....jawapanya pasukan polis lah membuat kerja itu semua bukanya anjing seperti yg digambarkan kepala otak kau tu

      Delete
    5. satu pendapat yang berbaur kebencian..ini ajaran komunis DAP...ptuuuiiihhhhh...

      Delete
    6. mamat yang maki polis ni bukan spesis manusia tapi spesis babi hutan.anjing lebih baik dari dia kerana anjing tidak pernah gigit tuan dia.kecuali anjing gila.
      sebab babi hitan tak siapa dia sondol.mamat ni pun samdol baik pi telan panadol pastu pi main cina doll

      Delete
    7. agaknye keluarga mamat yg maki polis ni semua penyangak, pencuri, perogol.. then kena tangkap dgn polis tu pasal dia benci polis hhaHahahHHe

      Delete
  2. Harap polis dpt tangkap minachi ni secepat mungkin =)

    ReplyDelete
  3. Seburuk-buruk negara pun jagalah bila berada di luar negara, sperti juga keluarga, kalau ada kelemahan diam simpan lah aib dan maruah keluarga.

    ReplyDelete
  4. dia nak buat BIBLE versi bm pun masih ada yg nak sokong????

    ReplyDelete
  5. Terang2 dia ni pengkhianat negara.... diharap kerajaan dan polis lebih cepat bertindak sebelum ia lebih memudaratkan....

    ReplyDelete
  6. UMNGOK = BABI = YAHUDI

    POLIS = BARUA UMNGOK = BARUA BABI = BARUA YAHUDI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha cakap bahasa org yg for sure gagal dalam hidup

      Delete