Blog Archive

Isu hina Sultan : Polis tetap siasat

" Saya tiada niat mengguris hati mana-mana pihak "

Polis Johor mengesahkan sedang menyiasat kenyataan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dalam Twitter berhubung bidaan sultan Johor untuk nombor pendaftaran WWW1.

Ketua Polis Negeri Mohd Mokhtar Mohd Sharif mengesahkan sebuah pasukan petugas telah ditubuhkan dan sedang menyiasat kes itu di bawah Akta Hasutan.
 
“Kami akan menyiasat perkara ini secara telus dan profesional. Marilah kita menjalankan tugas tanpa sebarang tekanan yang tidak wajar untuk memastikan keadilan dilakukan untuk kedua-dua pihak,” katanya.
 
 
Sultan Johor membida nombor itu pada harga RM520,000.

Ketua Penerangan Umno Johor, Datuk Samsul Bari Jamali menambah, Nizar sepatutnya perlu meneliti fakta sebelum membuat sebarang komen.

Beliau berkata, kerabat diraja  Johor sentiasa bermurah hati untuk menderma kepada Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim bagi membantu pembangunan negara dan memperbaiki hidup rakyat.

3 comments:

  1. lawak btl la nizar ni....tu la lain kali cpk siang pndang2...ckp mlm dgr2..kn da kene..tu la sape soh ko hina baginda sultan...

    ReplyDelete
  2. nizar bukn lawak. dia tu spesis jebat...sesuai utk zaman ni, ko tu spesis tuah...dah expire dan mengabihkan boreh jer. baru siasat bro...lum kena lagi, kat kosmo tak siasat ker...kahkahkah adil sungguh malaysiaku ini.

    ReplyDelete
  3. yang uncleseekers hina kaw kaw sultan johor, seekor umnongok tak report polis........

    ReplyDelete