Blog Archive

Pembangkang : MUFTI IALAH ANJING

Ada yang menggelarkan Mufti Perak ini sebagai ANJING.

Kejadian menghina dan mengaibkan para mufti di Malaysia ini bukanlah menjadi satu perkara yang luar biasa bagi penyokong dan lebih-lebih lagi cybertrooper PR, mereka menganggap Mufti-mufti ini hanyalah pak turut dan golongan MUNAFIK yang hanya menurut perintah tuannya iaitu kerajaan.

Penyokong Pakatan Rakyat akan melenting jika Tok Guru nya dihina dan dicaci, spin dan pusingan 360 darjah tidak ubah seperti "sekurang-kurangnya ilmu agama Tok Guru lebih tinggi dari kau" tapi tidak pula digunakan ketika membahan para mufti ini, sinisnya mungkin mereka menganggap ilmu agama mereka lebih tinggi dari para mufti.

"Awas !! Dgn binatang belaan UMNOSIAL !!"

Saya tidak rasa gambar diatas ini direka dan diwujudkan oleh individu yang beragama Islam, tidak mungkin sama sekali orang yang beragama Islam sanggup untuk menghina mufti yang selama ini menjaga kebajikan agama Islam.

Tapi bila terkenangkan kembali, semalam Tok Guru Nik Aziz secara terbuka mengkritik Mufti Perak dan kejadian sebelum ini dimana Ustaz Badrulamin (3 pagi) yang menggelarkan Mufti Perak sebagai Mufti Sial, saya tidak terkejut dan hairan jika gambar ini datangnya dari individu yang beragama Islam.

"Dah tabiat anjing akan setia pada tuan yg bagi makan"

Menggelarkan mufti sebagai ANJING itu perkara biasa bagi penyokong pembangkang.

Tepuk dada tanya iman ya :)

33 comments:

  1. MUFTI BABI YG MENURUT PERINTAH UMNOBABI. PUAK2 MUNAFIK MMG SNTIASA MENYESATKAN UMAT ISLAM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. indahnya bahasa saudara =) Islam PAS ke yg saudara contohi?

      Delete
    2. MUFTI2 BABI NI SEMUA KENE IKUT CKP UMNOBABI.

      Delete
    3. mmg PARTI AJARAN SESAT,terlalu taksub pada jus "tok guru" dia..hahahaha

      Delete
    4. sedapnya ko jatuhkan hukum kat mufti2 ni eh? ko tu manusia biasa bukannya maksum. kalau ko pgl derang babi ko tu apa?

      Delete
    5. hurm salah satu cnth umat islam d bwh naungan pas....tahniah pas coz b'jaye m'yesat kn umat anda sndr..=)..igt saudara bkn nyerr sesiape pn n saudara xde hak n m'jthkn hukum pada org len....tlg sedar n cermin diri anda sebelom tgk keburukan org len.....=)

      Delete
    6. Sedih bila ada orang seperti anda menjadi pengikut PAS...Hanya memburukkan Parti Islam tu jer x lebih dari itu...anda tidak layak bergelar orang Islam dengan membabikan saudara Islam sendiri..kerana Islam tidak pernah mendidik untuk menjadi akhlak seperti anda..Ingatlah rasulullah pun menunjukkan akhlaknya yang mulia dengan menyuapkan makan seorang yahudi tua yang buta sehingga rasulullah wafat...sedangkan yahudi tua itu setiap hari memaki hamun baginda dihadapan orang ramai...Itulah akhlak baginda itulah Islam jauh benar dengan anda yang memaki hamun saudara islam sendiri..

      Delete
    7. berlaku perkara ini mesti dilihat kepada siapa yg memulakan dulu....

      Delete
    8. mufti tidak dipengaruhi politik, dan mufti juga tiada kepentingan dlm berpolitik, so walau apa mufti kata atau sebut mengenai agama Islam dan berlandaskan alquran dan sunnah perlu diikuti, tetapi kalau TGNA dan sekutunya, dia tu bukan nya mufti ke ustaz ke ulamak ke, dia itu hanya AHLI POLITIK. dan "tok guru" kpd pengikutnya shj. so apa shj yg keluar dr mulut dia adalah utk kepentingan politik dia... buta punya pengikut parti ajaran sesat ni.

      Delete
  2. tak payah tanya.. mmg ajaran PAS pun

    ReplyDelete
  3. sedih dengan keadaan negara kita sekarang..

    ReplyDelete
  4. Dia ni memang confirm belajar agama tak habis... Kesian... Hiduplah kau dengan maki hamun kau tu.. Tak lama lagi rupa kau tupun akan bertukar jadi rupa binatang yang kau suka sebut2 tu... Mesti kau lagi bangga kan.. Dah sayang sangat kat binatang tu suka sebut2.. Mesti lagi kau bahagia, muka sama dgn binatang kesayangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul tu... PAS mngajar pngikutnya memaki umat Islam yg bkn sama parti dgn mreka & mmuji & mengagungkn mreka yg bkn b'agama islam... Itulah pendirian yg dbangga oleh PAS...yg sbnarnya lbih mnyesatkan...

      Delete
  5. ckp AMBIGA digunapakai, ckp MUFTI dianjingkan.

    ReplyDelete
  6. pertembungan pendapat ilmuan Islam......
    namun, perlulah terima dgn hati yg terbuka....
    takperlu kot nak caci maki sumpah seranah...
    mereka ada pendapat mereka sendiri......

    ReplyDelete
  7. ahahaa,kau yg sesat bodoh! kau yang munafik! nak cakap orang tu tgklah diri sendiri! rumah kau memang takda cermin ke apa?bodoh bodoh! babi! babi! jangan ingat kau ade tok guru kau, kau boleh masuk syurga lahh kawan! memang silaplah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan dah kata... Sayang betul dia dekat binatang kesayangan dia tu... Sebut selalu.. Rindu lah tu... Nanti pergi jumpa ye binatang kesayangan awak tu... Peluk puas2 lepas rindu.. Kesian.. Suka aku layan orang terdesak macam dia ni.. Seronok..

      Delete
    2. hahaha pijak di bumi yang nyata ye kawan :) kau tak sedar lagi kau tu diperalat jadi angjing anwar hahaha kesian lah melayu zaman sekarang,aku nak tgk bila pembangkang kesayangan korang tu menang korang dapat apa,ahaha tu lahh orang tua2 ckp melayu mudah lupa,tak sedar dek untung.kelakar aku tgk orang and sekutu mcm kau ni,HAHAHAHAHAHAAHA!

      Delete
    3. kenapa kata mcmtu? jadi tak salah orang lain kata nik aziz berkepala BABI tu Bapa Kafir

      Delete
    4. hahaha dia tu dah nyayok! cakap je tok guru sokong yahudi tak ke bodoh? anwar bawak orang kafir australia PAS pergi sokong,baguslah tuu,aku tak terkejutlah kalau anwar and ambiga ni nak buat negara kita mcm negara arab berperang,hahaha KORANG AKAN MENYESAL BILA YAHUDI ISRAEL TU SEMUA MASUK MALAYSIA! kita tunggu dan lihat :)

      Delete
  8. bapak (nik ajis) borek.
    anak (penyokong) rintik.

    ReplyDelete
  9. tanda2 akhir zaman....

    ReplyDelete
  10. mufti dihina dgn sewenang2nya.
    inilah akibatnye bila politik lebih dimuliakan.

    ReplyDelete
  11. Kepada puak-puak pembangkang yang menjadi pencacai kafir, jika benar tuduhan yang dilemparkan kepada mufti adalah berasas, sila kemukakan dalam bentuk hujah dan pembuktian. Memaki hamun dan mencerca tidak akan membuktikan bahawa awak lebih baik dari pihak penyokong kerajaan. Bahkan lebih menampakkan kebodohan dan bangangnya awak kerana membuat tuduhan melulu yang tidak disertai dengan pembuktian. Segala tuduhan atau serangan balas terhadap Nik Aziz dan Badrul Amin menggunakan fakta dan pembuktian termasuk menggunakan hujah yang dikeluarkan oleh individu berkenaan. Lagi banyak awak carutkan orang maka lebih banyak ketololan diri awak didedahkan oleh awak sendiri. Setinggi mana ilmu agama atau ilmu kemasyarakatan awak berbanding Datuk Seri Harunsani dan lain-lain mufti?. Tilik cermin diri dulu sebelum menghina orang.

    ReplyDelete
  12. kalau mufti pun dicaci itu tande politik yg diikuti telah merosakkan islam mereka.

    ReplyDelete
  13. 1 Yang dok maki hamun itu ialah hasil dp tarbiah PAS kononnya parti Islam.

    2. Jika Khalifah Omar Alkhatab R.A. pun boleh mendengar teguran bahkan daripada seorang perempuan maka siapalah Nik Aziz yang terus melinting apabila ditegur. Ini bukannya kali pertama bahkan sudah berlaku beberrapa kali sebelum ini. Nik Aziz hanya sedia dan suka menerima apabila pak2 turutnya memuji dan membodeknya sahaja.

    ReplyDelete
  14. tu la...cakap mcm orang tak beriman..mulut awak suka sebut babi...nak lawat mulut yang saban waktu berzikir..menyebut dan membesarkan Allah..sendiri mau tau...kalau kau d laknat Allah baru kau tau langit tu tinggi ke rendah..sendiri mau tau ..kalau mufti2 nie tak berdoa Malaysia nie belum tentu lagi aman damai dengan adanya mufti polis tentera baru kau boleh lelap..kalau rumah kau d rompak jangan panggil polis sendiri siasat..kalau mati pun sendiri kubur..sendiri baca talkin.....kau ingat negara lain mcmana..fikir sendiri..jangan jadi manusia yang tak bersyukur dan mencaci umat lain kau tak ada HAK langsung..

    ReplyDelete
  15. melihat dan membaca komen penyokong pembangkang, jelas kelihatan mereka ini tidak ada pegangan agama, jika mereka islam, dah tentu islam tidak mengajar umat nya memaki hamun sesama manusia.menghina manusia adalah menghina ciptaan Allah.
    yang jelas dan nyata ialah umat anwar dan umat nik aziz memang sebodoh bodoh umat yg ada di malaysia ini. saya mempersilakan org2 yg memaki hamun umno keluar dari malaysia,jika tidak kamu2 ini hanya memakan tahi babi yg keluar dari mulut2 kamu sendiri.

    ReplyDelete
  16. Inilah ciri2 Pengikut Ajaran Sesat oleh Puak Akal Singkat. Kita tak perlu hairan sbb 'Tok Guru' mereka Pookee Nek Ajis pernah berkata tuhan mereka juga mencarut. Sbb itu di ceramah2 mereka penuh dan sarat dgn caci maki dan cerca mencerca. lagak macam warak perangai macam haprak. cakap macam pandai bodoh macam keldai. Pas pis pussss.... pas pasti bungkus.

    ReplyDelete
  17. pas amal dasar kawarij...... menghentam orang yg x sealiran dgnnya.... org berautoriti berhak keluar fatwa dan diguna pakai... nik ajis org yg berautoriti ke utk keluar fatwa?? come on la... dia ustaz politik kot.... lagi x bleh pakai... hari ni ckp A, esk cakap B... cakap politik biasala....pikir2la....

    ReplyDelete
  18. isk .... sekarang macam2 la aku rasa makin lama negara makin tak aman ... pasal diaorang nih ????? sedih tgk anak melayu sekarang ...kita patut pikirkan masa depan yang baik bukan menghancurkan masa depan ... ape lagi yang tak cukup .. kalau nak kaya usaha bayak2 la ..ingat dengan politik tu je bolah kaya ... yang aku tahu semua goven bagi .. tapi tak nak usaha semua nak subsidi .. banyak cantik .. korang ingat ape yang pkr janji tu betul semuanye tak logik akal nak dibuat.mustahil 100%.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2...byk gomen dh kasik tp org melayu yg sebenarnya malas. Dah bape ramai usahawan dilahirkan oleh FAMA dan lain2. Mesin yg beribu2 dpt free dan mcm2 lah tp itu utk org yg rajin dan ada semangat utk majukan diri. Jadi jgn salahkan gomen okeh....

      Delete
  19. haha,klaka la bce komen2 korang,mcm budak2,,TGNA cool je ble org ftnah dy bapa kafir,mufti rileks je org maki dye anjing,,tp korg2 yg melenting,,masing2 xpyh tksub sgt dgn parti2 masing2,sbb kt kubur nnt xtnye pun msuk parti mne,,PRU nnt solat istikarah bnyak2,parti mne nak dipangkah..media2 zmn sekrg smua xboleh dipercayai,,krajaan dn pmbangkang same2 penting..bygkn krajaan tanpa pembangkang,kuku besi la jwbnye krajaan 2,,

    ReplyDelete