Anwar ucap SELAMAT TINGGAL jika gagal PRU 13

"Saya akan bersara dari politik sekiranya tewas PRU 13"

Mungkin seperti sudah mengagak yang Pakatan Rakyat tidak mampu menumbangkan kerajaan persekutuan Barisan Nasional lantas Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim menimbang akan bersara daripada politik jika pakatan pembangkang yang dipimpinnya gagal merampas Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Pengakuan itu dibuat dalam satu wawancara disiarkan akhbar Financial Times.

Anwar, 65, berkata, selepas bersara, beliau akan kembali kepada aktiviti asalnya sebelum menyertai politik - mengajar.

Kenyataan Anwar itu sudah tentu mengejutkan banyak pihak, dalam dan luar pakatan pembangkang terutama kerana ia disuarakan ketika negara sedang menunggu Parlimen dibubarkan.

Anwar yang ketika ini difahamkan berada di luar negara tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan penjelasan lanjut mengenai kenyataannya itu. Beliau bagaimanapun dijadualkan akan menghadiri satu program di Selayang hujung minggu ini.

Anwar dan beberapa lagi pemimpin PKR telah dikenakan beberapa tuduhan berkenaan Bersih 3.0 dan jika didapati bersalah, beliau boleh dijatuhi hukuman penjara dua tahun, sekali gus statusnya sebagai wakil rakyat gugur.

9 comments:

  1. DAH TAU NAK KALAH LETTEW~~~

    ReplyDelete
  2. Dengan keizinan Allah kita pastikan dia akn kalah dalam PRU.

    ReplyDelete
  3. nk rayu undi la katakan..

    ReplyDelete
  4. Semua yang pro-kerajaan, tak berani nak komen guna profil betul. E-mail pun tak ada. Berani 'hit & run' sahaja. Cuma satulah, kau orang ini canang satu Malaysia konon jaga Melayu apa bagai, tapi bahasa Melayu pun kau tak reti nak jaga lagi. Kau tengoklah apa aku taip. Kalau faham bahasa, nanti kau fahamlah.

    http://layarbudaklaut.blogspot.com/2012/06/bahasa-dan-kerosakannya.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuman Di Seberang Laut Nampak, Gajah Di Hadapan Mata Tak Nampak. typical pro-PR.

      Delete
  5. sbb xnk promote diri cm ko.. siap letak blog.. sbb blog x brape nk laku r kan..? cian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heh. Promote? Takkan aku nak kena tulis balik? Laku ke tidak, ada tengok stats aku? Hahah. Sembang jenis bawa bimbang. Kalau rasa nak sembang kencang tapi jenis 'hit-run', tak payah.

      Delete
    2. ko pun kencing je lebih. ko ader tengok ke pro-PR punya comment? lagi keji dan hina. baik ko nasihat dulu puak2 pro-PR kalau nak comment guna bahasa yg elok2 dulu.

      Delete