Blog Archive

Jual tapak masjid : Guan Eng kini diburu




Parti Progresif Penduduk (PPP) dan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) hari ini membuat laporan polis berhubung tindakan kerajaan DAP Pulau Pinang menjual tapak masjid dan sekolah di Bayan Mutiara di negeri itu.

Laporan itu dibuat oleh PPP bersama Dewan Ekonomi dan Sosial Muslim Malaysia (Desmma), Lembaga Pelindung dan Kebajikan Pengguna Malaysia (LPKPM), Ikatan Rakyat Ihsan Muslim (IRMM) di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi pada pukul 11 pagi ini.

Menurut mereka, tindakan pemimpin Kerajaan Pulau Pinang mengambil ‘tanah emas’ Bayan Mutiara untuk membina bangunan Penang World City (PWC) itu disifatkan sebagai tindakan yang mengguris perasaan umat Islam dan masyarakat Melayu di negeri berkenaan.

Ahli Majlis Tertinggi PPP, Datuk Thajudeen Mohideen berkata, tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang bersetuju terhadap penjualan tapak masjid dan sekolah kepada pemaju swasta itu ternyata menjatuhkan maruah umat Islam di negeri itu.


AN : Kah Kah Kah... Perkara ini pasti meresahkan geng-geng komunis dan sekutunya... Kah Kah Kah... Tanah Masjid pun nak diambilnya... Perkara ini pasti menyebabkan undi orang Melayu kembali kepada BN... Kah Kah Kah... Selamat tinggal Pakatan Rakyat...

2 comments:

  1. saya sayang negara saya21 April 2012 at 18:38

    lim guang eng tersangat berdosa besar..
    perlukah ketua begitu kita sayangi?

    PRU13 pangkah saya untuk bn untuk orang Islam bukan kafir.

    ReplyDelete
  2. actually tapak masjid itu sebenarnye ialah tapak perumahan yg mana setiap perumahan mestilah ade masjid..tetapi puak umno kate tapak itu adalah tapak masjid..sedangkn pelan perumahan belum diluluskan.. perkara, adakah itu yg dimarahkan sgt...pelik..bknnye kawasan tersebut x de sebijik masjidpon..x percaya pegilah pulau pinang...byk gler masjid kan...haish...masjid perumahan laa

    ReplyDelete