Blog Archive

Kesan jika Bersih 3.0 diadakan




Negara tercemar dan pelabur berkurangan

Realitinya negara akan mengalami kesan besar jika Bersih 3.0 diadakan, pastinya pelabur luar negara akan menganggap negara kita bukanlah sebuah negara yang sesuai untuk dijadikan platform untuk membuat urus jual beli ataupun melabur wang mereka. Mereka akan mencari negara yang lebih baik dan sesuai dari negara kita.

Peniaga-peniaga kecil mengalami kerugian

Peniaga-peniaga kecil khususnya peniaga bumiputra terpaksa menutup gerai mereka kerana khuatir akan demo jalanan yang diadakan. Mereka khuatir jika keselamatan mereka terancam, tiada istilah selamat dalam keadaan getir sebegini. Bila premis dan gerai mereka ditutup secara tidak lansung para peniaga kecil ini mengalami kerugian.

Kesesakan lalu lintas

Jalan-jalan utama terpaksa ditutup di sekitar Kuala Lumpur. Bila jalan-jalan utama ditutup maka beberapa kerja dan tanggungjawab orang awam juga tertangguh. Ini memberi kesan kepada rakyat dalam kehidupan seharian mereka.

Satu lagi insiden yang memalukan negara

Jika perhimpunan Bersih 3.0 diadakan, pastinya negara jiran, Singapura terutamanya akan mentertawakan dan memperlekehkan sistem demokrasi negara kita. Ini akan mengakibatkan negara-negara Eropah mahupun Amerika Selatan cuba memonopoli keadaan sepertimana yang terjadi di Thailand, Iraq, Syiria dan lain-lain. Kita seharusnya mengenalpasti siapakah dalang di sebalik perhimpunan Bersih 3.0. Adakah mereka benar-benar perjuangkan apa yang dikata atau sebaliknya mereka hanya ingin menarik perhatian antarabangsa?

9 comments:

  1. Bersih kali ni saya rasa tak laku macam dulu. Yang datang pun orang2 PR sama geng-geng yang PR bagi upah. Rakyat dah mual dengan Bersih yang tak bersih.

    ReplyDelete
  2. Dari Bersih yang mula2 lagi yang dtg semuanya buta hati.

    ReplyDelete
  3. PERJUANGAN BERSIH PERJUANGAN RAKYAT.
    RAKYAT MAHUKAN PILIHANRAYA YANG ADIL DAM BERSIH.
    PRU AKAN DATANG KAMI AKAN KUBURKAN UMNO/BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toksah lah mimpi cerita pengelipurlara Tok Selampit kawan. Kalau Pembangkang nak ambik alih Kerajaan pun, tunggu semua batch pemimpin PR yang ada sekarang padam masuk jalan bawah. Yang ada sekarang semua tak boleh pakai. Jahanam negara kalaupun bagi cuba tadbir Malaysia untuk 1 penggal. Menyesal dulu berpendapatan, menyesal kemudian tak ada pendapatan hai kawan.

      Delete
    2. RAKYAT AKAN BANGKIT PRU NANTI.
      JANGAN TAKUT LA BRADER.
      KITA TUNGGU DAN LIHAT.
      UMNO/BN ATAU RAKYAT LAGI BERKUASA.

      Delete
    3. Lepas ni kita jilat jubur Ambiga ye. HeHeHe.

      Delete
    4. saya sayang negara saya21 April 2012 at 18:52

      aku cuma nak tanya satu je soalan..

      apa yang kau dah buat untuk negara eh?

      dan kau tanya balik diri kau sendri apa yang negara dah buat utuk kau..

      kalau kau tak tau meh ak bagi tahu, biar kau sedar sikit..

      kerajaan telah beri banyak subsidi kepada rakyat antarnya beras yang kau makan tiap-tiap hari, tapi kau mengundi PKR!
      minyak yang kau isi dalam moto or kete kau subsidi kerajaan!

      nampak sangat tak mengenang budi kau ni!

      Delete
    5. betul2! baik kita pergi "BERSIH KAN STOK-STOK BUKU DI FIESTA BUKU PWTC" 28 APRIL NI!! ilmu pun dapat, pahala pun dapat, Ya Allah,permudahkanlah, perjalanan dan selamatkanlah hamba2 mu yg ingin mengejar ilmu mu..

      Delete
    6. Which perjuangan rakyat you are talking about? Perjuangan Apa??? Merosak Kan negara Ada la! Bodoh!

      Delete