Mengenali Ustaz Karpal Singh.



Ustaz Karpal Singh !! Singh is KING !!




Ketika muda !! Tanda-tanda iblis sudah kelihatan !!




Bersama isteri kesayangan !! Payung tetek auww !!


Siapa tidak kenal si celaka kurang ajar ini ?
Karpal Singh Ram Singh atau Karpal Singh (Lahir 28 Jun 1940), ialah seorang ahli politik dan peguam di Malaysia. Beliau sekarang ialah Pengerusi Parti Tindakan Demokratik (DAP) dan juga sebagai Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Pulau Pinang.

Beliau yang dilahirkan di Kedah, mendapat pendidikan awal di St. Xavier's Institution,Pulau Pinang. Kemudian melanjutkan pelajaran dalam bidang undang-undang di Universiti Singapura (1966). Ada pendapat mengatakan beliau telah 10 kali gagal dalam ujian undang-undang.

Pada 23 Oktober 2008, Karpal Singh digantung selama dua hari daripada menghadiri Persidangan Dewan Rakyat kerana didakwa mencabar kewibawaan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia dan menuduh beliau bersikap 'tidak serius dan main-main' selepas berlaku pertikaman lidah antara beliau dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz ketika pemimpin pembangkang itu mencelah pada sesi lisan.

Beliau pernah dipenjarakan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri atau ISA pada tahun 1987 dalam Operasi Lalang.


Beliau berkahwin dengan Puan Gurmit Kaur dan dikurniakan lima anak. Salah seorang anaknya, Gobind Singh Deo merupakan Ahli Parlimen Puchong setelah menang di dalam Pilihan Raya Umum Malaysia 2008 yang lalu.


Sehingga kini pendirian Ustaz Karpal Singh di dalam penubuhan negara Islam PAS masih lagi samar-samar. Hanya PAS yang dilihat beriya-iya sedangkan Si Tua bangsat ini masih lagi dengan sifat iblisnya lagi. Gunakan akal dan lapangkan hati, fikir siapakah sebenarnya Karpal Singh ini !!


Perjuangan Baru Bermula.


aimi-naqiuddin.blogspot.com

2 comments:

  1. Good day I am so excited I found your blog page, I really found
    you by mistake, while I was researching on Askjeeve for something else, Anyhow I am here now
    and would just like to say thank you for a incredible post and a all round exciting blog (I also love the theme/design), I don’t have time to go through it all at the
    minute but I have bookmarked it and also added your RSS
    feeds, so when I have time I will be back to read much more, Please do
    keep up the excellent work.

    Feel free to visit my weblog ... co-op inspected ()

    ReplyDelete
  2. I think this article will be helpful for the reader, because it can provide very useful information, and I think also, Google will just love articles that can provide great benefits for the visitors. Thanks for sharing the information!

    ReplyDelete