Blog Archive

Isu gambar Azmin : Bercanggah syariat Islam


Umat Islam tidak digalak membuka aib orang lain, kerana ia bercanggah dengan syariat Islam, kata Pengerusi Jawatankuasa Kerja Skretariat Ulama Muda UMNO, Fathul Bari Mat Jahaya.

Sabda Rasulullah SAW bermaksud;

"Janganlah engkau sekalian mengumpat orang-orang Islam dan jangan membuka aib mereka, (kerana) sesungguhnya orang yang membuka aib saudaranya yang muslim, maka Allah akan membuka aibnya"

Justeru, Fathul Bari berkata, keaiban yang dilakukan seharusnya tidak disebarkan kepada umum samada melalui penyebaran video. Beliau mengulas berhubung penyebaran gambar yang didakwa menyerupai Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali tersebar di internet dan blog termasuk adegan dengan wanita di dalam tandas.

Sehubungan itu menurutnya, pendedahan gambar dan video memalukan serta menjelekkan itu harus dilaporkan terus kepada pihak berkuasa.

8 comments:

  1. sangat setuju

    ReplyDelete
  2. INGAT UMNGOK INGAT SEKS kikikikiki

    ReplyDelete
  3. Kalau kene btg hidung pakatan siap ade video tau lak aib, dah kene bn terang2 fitnah ape bukti gambar apth lg video tade lak sebutnya. Pakatan mane ade aib. Duit mkn punca x halal, dosa pun dah kisah sbb hati dah gelap.

    ReplyDelete
  4. Membuka aib org lain? Ayat tu salah tempat. Azmin yg mengaibkan dan menzalimi diri sendiri. Dah tentu zina tu salah apth lagi pemimpin. Kalau nk lindung aib je baik tade mahkamah. Sume duk simpan setel diam2. Lindung aib tu lebih byk membawa kemuradatan watpa. Aku plik knapa la ni byk sgt yg ngaku ustad tp ckp tah pape lagi2 azhar tu.

    ReplyDelete
  5. Khaidzir Abd Karim5 May 2012 at 13:55

    Di dunia ada mahkamah.... Bawalah kes ini ke pengadilan mahkamah dunia. Di akhirat juga ada mahkamah Allah.... Yakinlah, Allah maha adil untuk membalas segala perbuatan baik dan jahat walaupun ia hanya sebesar zarah. Azmin buat kerja... dia akan dapat balasan. Kita buat kerja... kita juga akan dapat balasan.

    ReplyDelete
  6. yang salah tetap salah.. kebenaran mesti di tegak kan.. siapa berani lawan Hukum Allah, terima la padah nya nanti! amin.. Allah Huakbar.

    ReplyDelete
  7. Saya hormati pandangan ustaz dan apatak lagi ianya adalh sabda NABI SAW. Tetapi satu persoalan saya.. bukankah disebabkan terlalu banyak fitnah dan aib org lain yg pernah dicanang kehulu/kehilir olih yg empunya diri maka aibnya didedahkn dengan izin ALLAH SNW..

    ReplyDelete
  8. Saya setuju 100%

    ReplyDelete