Blog Archive

Nizar hina Sultan Johor, Perlekeh MUFTI.

" Duit tu banyak lagi kegunaannya untuk membantu rakyat! "
" RM520k untuk no plate www1. Xkan nak letak kat kereta proton atau motor kut? Ramai lagi rakyat yang masih kais pagi makan pagi kais petang makan petang! "

Selain itu Nizar juga turut menghina warga Melayu yang tinggal di Johor sambil menyindir DYMM Sultan Johor.

" RM520k boleh dibelanjakan membantu rakyat melayu Johor yang masih ramai miskin serta memerlukan bantuan untuk keperluan hidup, bina 20 rumah pprt "

Nizar juga turut memperlekehkan Mufti dengan menyatakan bahawa Mufti harus keluarkan fatwa berhubung isu membeli nombor flat.

" Tunggu fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan boleh tidak terlibat dalam pembidaan no.plate kenderaan yg berkemungkinan berunsur spekulatif? "

Jika kita ingin membandingkan apakah sumbangan diantara DYMM Sultan Johor dengan si penderhaka ini pastinya tidak terkira perbezaannya.
Ini pula jawapan dari kerabat Istana Johor :
"JOHOR Royal Family does Not take any Money from the Government. Since the time of Almarhum Sultan Ibrahim. Feel free to ask the MB or any Government officials.

The Money allocated to My Father and I every month as a Sultan and Tunku Mahkota is put into Yayasan Iskandar and. Yayasan Ibrahim.


The purpose of these foundations(Yayasan Iskandar and Yayasan Ibrahim)is for the Rakyat and to assist the Johor State Government. I my self, since the time I was the Raja Muda, Never took 1 cent from the Government till this very Day. Its my Rakyat's Money.


So before You Open your mouth. Do your research!!!
..." 
Telatah dan kelakuan pemimpin pembangkang sudah menggambarkan bahawa mereka jenis yang tidak menghormati Sultan...
Sebagai rakyat mahukah kita mengangkat monyet-monyet ini sebagai pemimpin di masa hadapan...?

Pastinya tidak... DAULAT TUANKU....!!

48 comments:

  1. SULTAN BUKAN NABI YG MAKSUM...... APA YG SALAHNYA MB NIZAR CKP TU?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodohlah kau..puihhhhhh

      Delete
    2. ni sorg lg penderhaka..sape plak yg sama sultan dgn Nabi S. A.W..xde yg betulnye apa yg nizar ckp kerana ianya fitnah yg mengatakan Sultan mkn duit rakyat..padahal dia yg jadi MB perak utk seketika brp byk duit rakyat yg dia mkn..sbb tu gigi dia panjang2...

      Delete
    3. Sultan Johor telah berkenan mengurniakan 11 kereta dan lapan buah motosikal berkuasa tinggi bernilai RM5,503,200 kepada Polis Diraja Malaysia.

      Sultan Iskandar Foundation. Biasiswa Pra Ijazah untuk anak-anak Johor daripada keluarga miskin yang belajar di UTM Skudai + Lepas Ijazah untuk anak-anak Malaysia yang belajar di universiti tempatan.

      Antara yang lain, derma komputer bagi sekolah menengah luar bandar negeri Johor, mesin diaslisis untuk pusat dialisis negeri, derma kepada Pertubuhan anak-anak yatim negeri Johor, mangsa bencana alam.
      dan telah membayar zakat RM1juta

      Kembara Mahkota Johor 2 utk menziarah rakyat n menghulurkan bantuan la...

      sape hina sultan johor meman shit r...!

      Delete
    4. eh ko yg komen ats skali tu(29 May 2012 15:50).. jgn mulut biadap sgt ah.. ko sndri xhormat institusi raje2.. ko ni bangse ape?? kalo mlayu sumpah malu jd kau dohh.. mcm xde akal.. akal ko ltak kt mane?? ke mmg xde akal srupe menatang je?? kalo cmtu sori ah ktorg ckp ngan ko menatang..bgos jgak kalo ko ni menatang.. kne tulah sekse sorg2.. org xkeah pon..HAHAHA

      Delete
    5. memang bkan maksum bodoh. bapak ko gan mak ko pun bkan maksum jugak bangang. jgn lah sama kan orng biasa denga rasul. apelah kurang akal engkau ni. Bangsa lain dah cuba cube kita org M ni. xkan lah ko xdapat tangkap.

      Delete
    6. pasal ko ni bangang sangat!!!!....niar tu telebih darah cina nya...pasal tu x tau hormat sultan!!

      Delete
    7. untuk apa nak mmbelanjakan sesuatu yg xde bg manfaat dgn perbelanjaan yg besar.ingat!kat akhirat kelak setiap perbelanjaan tuh akan dihitung walau sekecil zarah pun.MANA BOLEH SUKA2 NAK GUNA DUIT EVEN ITU DUIT TABUNG DIA SEKALI PUN!ITU HAK ALLAH,BILA2 ALLAH BOLEH TARIK.
      tak kisah la dia nak bg biasiswa ke laptop ke ape ke,itu smemangnya tanggungjawab dia kena bagi!kalau nak beli no plat or what ever yg bukan keperluan just niat utk berbangga,INGAT,DEKAT AKHIRAT NANTI NO PLAT TUH TAK BOLEH NAK BACKUP KITA.

      Delete
  2. PUAK UMNGOK ANGGAP SULTAN ITU MAKSUM KUT KEH KEH KEH

    ReplyDelete
    Replies
    1. puak umno ke, pas ke, pkr ke..tidak pernah menganggap sultan itu adalah Nabi S.A.W...tp sultan merupakan kedaulatan & juga dgn adanya sultan maka Agama Islam maih kekal menjadi agama Rasmi negara & org2 melayu masih mendapat hak yg istimewa didalam malaysia..jd sebelum mengeluarkan fakta tu berhati2lah...mungkin mak ayah ko x ajar atau ko x gi sekolah, itu sbb ko x th pentingnya sultan dlm institusi di Malaysia...terlebih sgt ikut ambiga nilah jdnya...BODOH TAK BOLEH DIAJAR...

      Delete
    2. Cakap x berlandaskan ilmu cmni jadinya...raja arab pon bid no plate

      Delete
    3. Munafik-munafik PAS anggap Nik Najis tu maksum. KEH KEH KEH

      Delete
    4. zizakin yg nyanyok tu nabi kau ke hape? butoh!!! jgn dlm al-Quran, rukun negara pn xde sebut nama nikaziz bodoh!! Ptuih utk kau anak beranak!

      Delete
  3. Daulat Tuanku... Semoga Nizar akan mendapat balasan atas tuduhan melulu beliau.. Patut la ko kena tendang dari jd MB Perak... Burok bebeno perangainye...

    ReplyDelete
  4. MEMANG LAA SULTAN TU TAK MAKSUM, APA YG SALAHNYA SULTAN JOHOR BIDA NO PLAT TU? MANGKUK PUNYA ANON 29 May 2012 15:50!!!

    ReplyDelete
  5. Malaysia haru biru dsbbkan perangai pembangkang!

    ReplyDelete
  6. b0d0h punya orang2 PR ni... x de p0n statement ckp SULTAN tu maksum... kalau dya beli plate tu hrga 1 juta p0n knapa jadi masalah?? duet dia sndri... dya punya pasal laa...

    ReplyDelete
  7. memang x salah pn apa yg nizar ckp tu..
    die hanya tegur je perbelanjaan yg besar hanya untuk no plate, nape marah sgt? xleh tegur langsung ke?

    mane ayat nizar hina sultan? mane ayat nizar perlekeh mufti? ko ni sengaja nk mempelagakn diorng ni, dlm jawapan kerabat johor xde pun tanda seru "!"...tp dlm ni tbe2 ad tanda seru plak kt jwpn kerabat johor...nape? saje nk bg nampak konony

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit tu bukan berjoli...balik semula sebagai hasil negara..untuk rakyat jugak...jgn duk dengki sgt aih dgn org yg ada duit...ko pun klu ada duit entah apa2 ko buat

      Delete
    2. Anak Malaysia29 May 2012 17:01

      Teguran? Budak kecik pun boleh faham ayat tu satu penghinaan malah mencerca sultan.. ayat ni pulak awk buat2 tak faham kihkih

      Delete
    3. Nak tegur boleh,tp siasat dulu latarblakang Sultan.jgn main ckp je...skrg ni org melayu islam kita dah nak pecah,jgn ditambahkan lg ng perpecahan.

      Delete
    4. masa Nizar jadi MB perak...dia belasah duit rakyat beli 16 toyota camry...pastu beli no plat AGS10, AFD11, AFD 22, AFD 33, AFD 55, AFD 66, AFD 77, AFD 88, AFD 99, AFD 333, AFD 999, AFF 33, AFF 88, AFF 99, AGS 828 dan AEU 606...Nizar beli ng duit dia ke...ni baru dikatakan belasah duit rakyat...rakyat perak ramai lg miskin...apa ke jadahnya dia beli no plat lawa2...klu berlagak baik sgt..lg satu dia nk dptkan no tu igt blh mintak2 je ker...dia pun bid jugak...bodoh betul Nizar dan org2 bersungguh bela dia..

      Delete
    5. betul!!!!!!!!!!!!!!!tuh!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Skong sangat-sangat!!!!!!!!!!!!!!!!
      MEMANG BIADAP BETUL SI TUA NAK MAMPUS NIE!!!!!!!

      Delete
  8. JUAK2 PEMBANGKANG MONYET!..HAKPUIH!..kimak DAP PAS PKR..pegi mati..fuck YOU!

    ReplyDelete
  9. Memang bodohlah yang kutuk raja dekat sini... Kita walaupun tak setuju tidak boleh sesekali menghina pemimpin dikhalayak ramai.. Ada adab2nya... Lagipun duit sendiri, biarlah... Bodoh betullah yang duk kutuk2 ni... Dah semakin kurang ajar.. Mak bapak korang tak ajar ker?...

    ReplyDelete
  10. duit 520k tu bagi kt kerajaan, pastu kerajaan bagi balik kt rakyat...contoh duit 1 malaysia, buku rakyat n segala macam,puak2 pembangkang pun ambik jugak(muko tak malu) itu pun mau bising ka??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak wat camne...ilmu ekonomi mereka lemah, tak faham itu sbg hasil negara. Dengki je lebih, Puak2 ni kan tak suka sultan dan berhasrat nak jadikan malaysia republik. Jadi apa je berkaitan sultan hentam sajalah...

      Delete
    2. Duit 520k tu masuk dlm kantung kerajaan jugak bukan masuk poket individu atau mengalir ke luar negara... Akhirnya balik semula kpd rakyat... Apa lah si nizar ni... Tak belajar ekonomi ke!!

      Delete
  11. ala cuba klu puak pembangkang yg dpt, x lak bising lak ckp leh guna utk rakyat ler. Sudah ler.. CKp x serupa bikin. Time org buat smua salah. Time juak2 pembangkang smua halal, smua blh.. Bodoh punya Nizar. Dah ler bodoh, sombong lak.

    ReplyDelete
  12. memang mangkuk anonymous 29 may 2012 15.50. sape pulak kata sultan tu maksum... lain lah puak korang yang ngaku nik ajis tu maksum...

    ReplyDelete
  13. umno tak pernah anngap sultan maksum..umno hormati ketua negara seperti yang nabi suruh hormati ketua negara beragama islam..daripada menganggap peliwat tu maksum lagi teruk...sultan pun tak guna duit rakyat 1 sen,bahkan menyuntik 500k ke akaun kerajaan..so ape masalahnya..kalau anda gaji 10000 sebulan beli iphone 2k kat kedai cina, kenapa tak cakap 2k untuk iphone tu boleh bagi 500 anak yatim makan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ++++ lg....bkn bli iphone saje...yg tiap2 bulan bayar astro tu...klu lah rakyat semua bg duit utk byr astro kt rumah anak2 yatim,org miskin dh tentu senang...

      Delete
  14. pada pendapat saya, x ada salahnya bahasa yg digunakan yb nizar tu...mungkin pasal dia pemimpim yg dikenali...pasti akan ada kecelaruan pemahaman dari setengah pihak yg menganggap ini adalah penderhakaan pada sultan...

    ReplyDelete
  15. Bile da kantoi mula la gelabah nak justifikasi kebodohan Nizar..malang betul2 monyet2 PR dalam nie..

    ReplyDelete
  16. Cakap Nizar tu cakap perli-perli kat Sultan Johor. Semua orang paham maksud cakap dia tu. Pe ingat Sultan Johor tak perihatin pada rakyat dia ke. Sultan Johor ni lebih tau ape yang perlu dia buat. Tak payah lah dia nak menyebuk urusan Raja pula. Urusan dia sendiri pun lintang pukang. Cakap dalam dewan pun terpekik2 mcm budak sekolah darjah satu. Ape dia ada banyak bantu orang miskin kat negeri Perak ke. Cuba buat research dan bagi bukti sikit.

    ReplyDelete
  17. bodo nye org pr....ko xtau asl usuk kerabat johor jgn ckp sultan mkn duir rakyat....keturunan sultan johor mmg kaye...xperlu nk mkn duit rakyat nk bl no plat tu..pikir ckit sblm ckp...pemmpin ngn org2 bwh same je bengap....

    ReplyDelete
  18. puak2 pembangkang ni bile taksub,sumenye boleh...sumenye jd halal.abis ms niza rmb,ko tgkla sendiri no plat dorg.bida JPJ jgk

    ReplyDelete
  19. Nizar memperbodohkan diri sendiri... bkn bodoh je semua pakej binatang dlm zoo tu dia ada..

    ReplyDelete
  20. nizar laknatullah DV1 milik MB kelantan tu duit sape...

    ReplyDelete
  21. sultan beli plat pun bukan duit bapak si Nizar ni punya...buat apa kecoh2.

    ReplyDelete
  22. Sultan Johor telah berkenan mengurniakan 11 kereta dan lapan buah motosikal berkuasa tinggi bernilai RM5,503,200 kepada Polis Diraja Malaysia.

    Sultan Iskandar Foundation. Biasiswa Pra Ijazah untuk anak-anak Johor daripada keluarga miskin yang belajar di UTM Skudai + Lepas Ijazah untuk anak-anak Malaysia yang belajar di universiti tempatan.

    Antara yang lain, derma komputer bagi sekolah menengah luar bandar negeri Johor, mesin diaslisis untuk pusat dialisis negeri, derma kepada Pertubuhan anak-anak yatim negeri Johor, mangsa bencana alam.
    dan membayar zakat RM1j

    Kembara Mahkota Johor 2 utk menziarah rakyat n menghulurkan bantuan la...

    memang shit r sape hina sultan johor

    ReplyDelete
  23. Bodoh btul orang yg kater nizar tu tegur sultan, nampak sgt tk reti bahasa, tu bukan tegur tu mengata or dlm ertikata lain memperli sultan, biarlah sultan guna duit dia..korang nak dengki pasal apa macamla520k tu cukup nak bina pprt 20bijik, temberanglah nizar ni, yg sokong nizar plak buta hati akal letak kt lutut

    ReplyDelete
  24. ta'atkan Allah ta'atkan Rasul dan Ta'atkan ulil amri , Apa Nizar nak maksudkan yang Ulil amri itu suruh lawan atau suruh perli maka kalau begitu pengikut-pengikut nizar KHUSUSnya PAS sama-sama kayu baldi bocor iaitu tak dipercayaai

    ReplyDelete
  25. masa Nizar jadi MB perak...dia belasah duit rakyat beli 16 toyota camry...pastu beli no plat AGS10, AFD11, AFD 22, AFD 33, AFD 55, AFD 66, AFD 77, AFD 88, AFD 99, AFD 333, AFD 999, AFF 33, AFF 88, AFF 99, AGS 828 dan AEU 606...Nizar beli ng duit dia ke...ni baru dikatakan belasah duit rakyat...rakyat perak ramai lg miskin...apa ke jadahnya dia beli no plat lawa2...klu berlagak baik sgt..lg satu dia nk dptkan no tu igt blh mintak2 je ker...dia pun bid jugak...bodoh betul Nizar dan org2 bersungguh bela dia..

    ReplyDelete
  26. ok,ketepikan crita nizar jap..akhbar kosmo pun sindir drebar ketapi ni..xnak report ke?tgk link : https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/544859_3234665589400_1349505341_2233753_1493529329_n.jpg

    ReplyDelete
  27. Kalau x dipolitikkan menda ni xkan jadi besar isu ni....puak yang ni jadi batu api....yang sana pulak sentuh isu sensitif....nk tegur orang atasan ni perlu ada caranya....sultan pun ada maruah jugak...just pandangan je....

    ReplyDelete
  28. ramai spesies hangtuah lagi zaman moden ni yek....bangang tak bole diajar

    ReplyDelete