Blog Archive

Chua Jui Meng bakal MENTERI BESAR JOHOR!

YA!! Pakatan pembangkang telah sebulat suara untuk melantik Pengerusi PKR Negeri Johor, Datuk Chua Jui Meng sebagai Menteri Besar Johor sekiranya Pakatan Rakyat dapat menawan negeri itu. Desas desus yang kononnya mengaitkan Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub sebagai Menteri Besar hanyalah satu pembohongan bagi menutup rancangan jahat mereka ini. Hal ini pasti akan membimbangkan terutamanya rakyat Johor yang beragama Islam dan berbangsa Melayu. Belum pernah lagi dalam sejarah tercatit bukan berbangsa Melayu menjadi Menteri Besar Johor.

Seperti yang kita sedia maklum negeri Johor adalah salah satu negeri yang menjadi idaman puak pembangkang, walaupun "hanya Melayu yang beragama Islam sahaja akan dilantik sebagai Menteri Besar Johor" namun hal ini mudah untuk mereka selesaikan dan seterusnya rakyat akan disogokkan dengan isu-isu lain seperti kononnya ada korupsi yang dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional sebelum ini dan isu-isu lain.

Johor mempunyai 56 Dewan Undangan Negeri (DUN) dimana pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke 12 BN telah memenangi 50 kawasan DUN dan Pakatan Rakyat sebanyak 6 kerusi. Enam kerusi yang dimenangi pembangkang ialah 4 oleh  calon DAP dan 2 oleh calon PAS.



Berdasarkan statistik sebelum ini PAS bertanding sebanyak 32 kerusi - DAP sebanyak 12 kerusi - PKR sebanyak 10 kerusi dan PRM sebanyak 2 kerusi. Dan hal ini telah dibincangkan dimana mereka telah mengurangkan bilangan calon PAS menjadi 18 dan melebihkan kerusi PKR dan DAP. Bermakna kerusi bagi PKR dan DAP menjadi 38 kerusi.

Diantara DUN yang telah ditukar kepada calon PKR ialah :

N1 - Buloh Kasap
N5 - Tenang
N7 - Bukit Serampang
N8 - Jorak
N9 - Gambir 
N11 - Serom 
N13 - Sungai Abong 
N15 - Maharani 
N18 - Sri Medan 
N21 - Parit Yaani 
N24 - Senggarang 
N33 - Tenggaroh 
N34 - Panti 
N37 - Johor Lama

Apabila mereka memenangi pilihanraya akan datang maka strategi dan rancangan jahat mereka ini dapat dijalankan dengan lancar. Sebelum ini pun sebenarnya mereka sendiri pernah berebut jawatan Menteri Besar, PAS bersungguh-sungguh hendak meletakkan Salahuddin Ayub sebagai MB sedangkan PKR sendiri mempunyai payung besar oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.
 
Kepada rakyat Johor sila fikir masak-masak sebelum anda keluar mengundi. Adakah ini yang anda mahukan? Tolong fikirkan kesan jangka masa panjang jika Pakatan Rakyat memerintah negeri ini.


 








 

15 comments:

  1. 是什么问题?马来比赛也不笨!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 让我们团结和发展这一丰富的国家。不要害羞加入。

      Delete
    2. NAJIB MONGGOLIA 怕什么?

      Delete
    3. bodoh punya sepet woiiiiii KALAU RASIS SILA BERAMBUSSSSS !!!!

      Delete
    4. 1 MooooLAYsia :x

      Delete
  2. 笔者其实是种族主义。

    Where is 1Moolaysia LOLx.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 只是一个口号!

      Delete
    2. 死吧你他妈的中国在地狱!

      Delete
  3. 所以,如果中国领导人的原因?
    他们害怕他们的恶行曝光!

    ReplyDelete
  4. dah agak dah... mmg dia nie gila kuasa tu yang keluar parti nak kejar populariti... shitttman...

    ReplyDelete
  5. u guyz really talk out of ur asses dont u...

    ReplyDelete
  6. chua jui meng ni dlu jiran saya di jalan hassan muar johor masa dia jadi peguam n menteri kesihatan..wife dia punyalah sombong giler dgn jiran2...kenapa letak gambar tuanku sultan dalam kain rentang tu..if tuanku nampak mesti murka kerana tuanku kan dah bagi amaran jgn guna nama atau gambar tuanku dimana2 parti politik..if chua jui meng ni jadi mb johor..seluruh rakyat johor x akan setuju..sebab org2 muar kenal masak dgn chua jui meng nie....kalau adun muar dr muhammad taslim jadi mb johor pasti ramai setuju..dia memang sebelum ni pun sebab dia baik sgt kat penduduk muar sebab tu penduduk muar pangkah dia as wakil rakyat walaupun dia PAS...renung2klah ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. ade la elok sikit...tapi kalau dah jadi pemimpin boneka nanti samer jer....PATUNG!

      Delete