Blog Archive

Mat Sabu : 1 Juta akan sertai Bersih 4.0

"Sejuta orang akan menyertai Bersih 4.0 !"

Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu mendedahkan rancangan pihaknya akan melancarkan Bersih 4.0 jika sistem pilihan raya masih memperlihatkan kepincangan dan dijangka bakal dihadiri hampir sejuta peserta.
 
"Pelajar yang turun dalam perhimpunan Bersih 3.0 telah tunjukkan rasa marah terhadap pemerintah yang biarkan mereka tanggung hutang sebelum mendapatkan pekerjaan,"

Dua hari lalu, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat juga melahirkan pandangan yang sama bahawa pihaknya akan mengadakan perhimpunan Bersih 4.0.

Dalam pada itu, Penasihat DAP, Lim Kit Siang menyarankan supaya wakil Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu dipelawa membuat siasatan terhadap kekecohan yang berlaku ketika Bersih 3.0.

Katanya, pihaknya tidak mahu seorang bekas pegawai tertinggi polis mengetuai Panel Penasihat Khas yang dibentuk kerajaan minggu lalu.

"Rakyat tak bersetuju (bekas Ketua Polis Negara) Tun Hanif 0mar menjadi ketua siasatan (Panel Penasihat) bagi Bersih 3.0, kita mahu orang yang bebas daripada mana-mana parti dan mempunyai kepentingan tertentu," katanya.

 
Gandingan terbaik Mat Sabu - Nik Aziz - Lim Kit Siang kini bersuara lagi, kaedah yang sama iaitu menyeru rakyat supaya berganding bahu untuk menghuru harakan negara. Siapa tidak kenal dengan pembangkang Malaysia, pembangkang yang kerjanya hanya menjahanamkan negara.

3 comments:

  1. Pilihanraya akan bersih bila pembngkang bjaya bentuk kerajaan. Slagi xmenang...xbersih. 5 negeri da mnang...blom ckup bersih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tak bersih tak de lah menang sampai 5 negeri...bodohhhhhh..hahaha.. bangangggggggg

      Delete
  2. MAt Sabu babi . PAS parti neraka jahanam ;)

    ReplyDelete