Blog Archive

Tun Mahathir ingatkan rakyat tolong singkir PR!


Tun Dr Mahathir Mohamad meminta rakyat di negara ini mempertimbangkan sebaik-baiknya natijah menjatuhkan kerajaan menerusi rusuhan dan kekerasan, seperti yang cuba dilakukan pembangkang pada perhimpunan 28 April lepas di ibu kota.

Bekas Perdana Menteri itu juga percaya pembangkang akan terus melakukan pelbagai perkara untuk memburukkan kerajaan selagi matlamat menjatuhkan kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) tidak tercapai.

"Mereka nak jadikan Malaysia seperti Mesir, Tunisia yang dijatuhkan melalui rusuhan dan sekarang Syria... bila kerajaan tak jatuh, boleh minta kuasa asing tolong jatuhkan, tak kiralah guna senjata sekalipun."

"Rakyat kena fikir dan tidak boleh benarkan perkara ini berlaku dengan memberi kemenangan besar kepada BN pada PRU (pilihan raya umum) akan datang,"
 
Beliau juga percaya Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim akan terus melakukan segala usaha yang memburukkan kepimpinan kerajaan bagi memenuhi matlamatnya menjadi perdana menteri.

"Dia disingkirkan kerana ada tabiat buruk. Bila kena buang dia tubuhkan PKR dan akan terus membuat bermacam-macam angkara untuk menjadi perdana menteri," katanya.

Sehubungan itu katanya, rakyat harus menolak pemimpin pembangkang yang bersikap rakus dan tidak sabar dengan memberikan mandat kepada BN untuk terus meneraju negara pada pilihan raya umum akan datang.

"Nikmat yang dikecapi mentadbir negara sendiri tidak boleh dilepaskan kepada orang yang tidak sabar dan sanggup pula memburukkan negara sendiri," kata Dr Mahathir.

16 comments:

  1. DIA NI DAH NYANYUK. TAKPERLU NK LAYAN SI TUA KUTUK NYANYUK NI LAGI. APA POSITION DIA DLM POLITIK SKRG NI?>? TAKDE KAN??? SO.. PEGI MAMPUS SAME KAU MAHAZALIM!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ade ke keluarga kao yg dah mati d sebabkan Tun M.ade ke ade.1 jari kao tunjuk kat die,lagi 4 tunjuk kat kao,so STUPID.

      Delete
    2. sape yg zalim ko tue le,,,ptt syukur masih di beri nikmat Allah hidup kat Malaysia.,dapat lagi menaip & menikmati kehidupan..ce ko duduk kat palestin baru kau rasa....sesuka hati mengutuk org..huhhh.

      Delete
  2. BAPA KEZALIMAN SBB ITU DIGELAR MAHAZALIM!!!!!!

    ReplyDelete
  3. enko 2 org kat atas bru makan taik anwar ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahahahahahahahaha

      Delete
    2. KAU PLAK MAKAN TAIK UMNGOK!!!

      Delete
    3. sawan dah sampai la ni puak juburians hikhikhik

      Delete
  4. oh ye sebelum tu aku nak ingatkan dua ekor BERUK kat atas nie berkenaan arab saudi... andai diTAKDIRkan arab saudi gantung atau tarik balik quota utk buat HAJI dan UMRAH bg jemaah dari malaysia jgn terkejut kalau esoknya ada pemimpin BEBAL anda ditemui MATI hilang kepala.... bengong pi buat bersih 3.0 kat arab saudi.... jgn GUNA ayat MAHA BODOH umno dah bayar arab saudi.... sumpah kalau aku jumpa ada yg sokong bersih baik dia tu ahli keluarga aku, takkan aku teragak2 utk PANCUNG dia.... siapkan diri kalau agak2 dh pjg nyawa.... wei beruk kat atas aku tau la korg pi buat haji dgn tawaf kat negeri serambi BERHALA TERBESAR KAT ASIA TENGGARA DGN BERIMAMKAN TOK GURU SAHABAT IBLIS....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERABAT DIRAJA SAUDI DITIPU OLEH PUAK BN KONONNYA BERSIH TU GANAS. PAHAM DOK??

      Delete
  5. UMNGOK PUKIMAK!!!

    ReplyDelete
  6. Kalau tengok dari sini penerangan Mahathir tu Jelas dan terang. Binatang 2 ekor kat atas tu pun tak dapat faham.

    Yg nyanyok N.ajis dan Anwar. Cuba tengok cara cakap atau jawab soalan. Manjang kelaut ha ha ha

    ReplyDelete
  7. rata2 kini kita dapat dengar orang cemuh bersih 3, cemuh anwar, cemuh azmin, cemuh pkr. kesian pas yang jadi belaci pr yang akan turut tersungkur pada pru13 nanti.,,, pendemo yang berjumlah 30 000(tiga puluh ribu) dikata 300 000(tiga ratus ribu) syok sendiri. Hidup Tun M!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, PAS tu parti je yg jadi balaci. Kitorang ni, pemuda-pemuda PAS banyak dah sedo. Walaupun tak suka, kami tak boleh bantu PAS, terutama PR utk menang pilihanraya. Melainkan PAS keluar dan berjuang mcm dulu. La ni, suka tak suka, terpaksa tolong BN jugak la. Apa lagi pilihan yg ada? Bukan apa, bila fikiq balik, busuk2 UMNO tu, mudharat dia kecil berbanding mudharat ANWAR dan DAP. PAS? Sapa suruh jadi bodoh, jadi org suruhan.

      Delete
  8. Ni..orang Melayu yang beragama Islam...tak habis2 bermusuh sesama sendiri. Sebab tu la DAP bersorak kegembiraan tgk kita org Melayu ni berpecah belah. Kita sendiri tidak menghirmati bangsa dan gama kita sendiri tp minta bangsa lain hormat mcm mana mereka nak hormat sedangkan kita sendiri tidak menghormati agama dan bangsa kita.

    ReplyDelete