Blog Archive

PTPTN : Anwar putar alam


Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan bahawa golongan kaya perlu membayar semula pinjaman melalui Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) walau Pakatan Rakyat komited untuk memansuhkan bayaran itu.

Anwar berkata, Pakatan akan berusaha untuk menyediakan rangka kerja untuk memberi pendidikan percuma dan memansuhkan pinjaman semula itu.

Namun langkah itu lebih banyak melibatkan golongan miskin dan juga yang berpendapatan sederhana yang tidak mampu membiaya pendidikan selain melalui pinjaman, katanya.

Katanya lagi, peluang pendidikan bukanlah satu masalah kepada golongan kaya dan maha kaya, katanya lagi,

"Saya dengar, anak lelaki bos AirAsia (Tan Sri) Tony Fernandes pun memohon (pinjaman PTPTN), ini tak munasabah," katanya dengan berjenaka dalam satu sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat majlis pimpinan Pakatan Rakyat semalam.


AN : Kah Kah Kah... Yang ini aku setuju dengan Anwar Sodomi... Anak lelaki Tony Fernandes kena bayar semula hutang PTPTN... dan bukan dia sahaja malah semua yang dah buat pinjaman kenalah bayar semula... Kah Kah Kah...

Kah Kah Kah... Ingatkan puak-puak sodomi ni bila dah bercerita tentang mansuhkan PTPTN maka mereka dah ada kertas kerja dan proposal yang mantap, mengkagumkan dan lengkap... Tapi rupanya 'rangka kerja' pun tak siap lagi... Kah Kah Kah... Mahasiswa kena kencing lagi beb... Kah Kah Kah...

4 comments:

  1. Pinjam Tau Pulang Tak Nak :)))))))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. sme la cam shahrizat jalil NFC...aku x ckp die curi..aku kte die pnjam je..x pulang dah ratus juta pulak tu...

      Delete
  2. ORG KAYA SEPATUTNYA TIDAK PERLU PINJAM PTPTN. MNGAPA TIADA PANTAUAN DRI PHAK BERKUASA. ATAU KERANA DIA ANAK VIP. MALAYSIA OH MALAYSIA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo xbg kte krjaan bert sblh..
      agpon ptptn spe2 pon leh pnjm n leh tolak..
      kalo da owg kaye nk pjm bia jelaa.. hak dowg.. kalo ko pon ade hak , dowg pon ade hak..

      Delete